Obecny czas to Sob 2:28, 20 Kwi 2024 | Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zobacz posty bez odpowiedzi
Forum Wilkołak Strona GłównaForum Wilkołak Strona Główna
Użytkownicy Grupy Rejestracja Zaloguj

dynamika a mechanika sesji.
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wilkołak Strona Główna » Wszystko o RPG...
Zobacz poprzedni temat | Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kojak
Szczenię


Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Turek
Płeć: Wilk

PostWysłany: Wto 22:12, 09 Gru 2008    Temat postu: dynamika a mechanika sesji.

Jaką zasadę stosujecie? pomijacie rzuty zupełnie, ograniczacie do minimalnej ilości? Czy mechanika jest aż tak ważna?
Przecież nie ma zupełnego sensu wykonywać rzutu np. 7 k10 i całą epokę historyczną porownywac to do parametrow postaci.
Z drugiej strony, brak rzutów częst o możeb yć niesprawiedliwy, przestaje nadawać akcji nagłęgo zbiegu okolicznośći, wszystko dzieje sie wedlug zamierzen MG - a tu chodzi chyba o to, zeby sie zaskoczyc, prawda?
a więc?
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Thar
Wapirołak


Dołączył: 22 Cze 2006
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 9:48, 10 Gru 2008    Temat postu:

Chodzi o to, żeby i gracze i MG mieli frajdę. W RPG chodzi o pełną interaktywność świata. O to, że możesz zrobić co tylko Ci się podoba. Wejść gdzie chcesz, być kim chcesz.

Rzuty, cóż wszystko jest zależne. Jeżeli gracze ufają MG a on nie nadużywa władzy i nie robi rzeczy z kosmosu to ja jestem w stanie kompletnie z nich zrezygnować. Chyba, że chodzi o akcję typu gracz-gracz, wtedy, jeżeli chcą to niech rzucają.
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
KolaB
Duch


Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Śro 15:57, 10 Gru 2008    Temat postu:

I znów wtrące swoje trzy grosze , Gracze mają mieć przyjemność z grania .Prowadzenie narracyjne bo z tego co pamiętam tak to sie nazywa , wymaga naprawde sporych umiejętności , i z tego co wiem dobrze sprawdza sie w Call of Cthulu i VtM.Ja kiedyś prowadziłem narracyjnie WFRP ale teraz wole rzucać , zawsze mają dreszczyk pozatym moim zdaniem walki w WFRP nie da się dobrze poprowadzić narracyjnie , chyba ze 1on1 ale to i tak do bani , bo narzuca sie graczowi swoją wizję .
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
TroxVan
Przywódca Stada Administrator


Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 1740
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Turek
Płeć: Wilk

PostWysłany: Czw 8:30, 11 Gru 2008    Temat postu:

dobrym rozwiazaniem było by przeprowadzenie przez mg rzutów.
I następnie opisanie walki. Gracz ograniczył by się do określenia
Defensywa/Ofensywa
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
KolaB
Duch


Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Czw 15:34, 11 Gru 2008    Temat postu:

I tak powinno być gracz rzucza -> ha ha trafiłem za 5 , i w tym momencie mg opisuje jak to przeciwnik nie sparował ciosu lub ugiął sie pod cieżarem rany .Smile
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Dante
Wilkołacze Szczenie


Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Turek

PostWysłany: Śro 16:14, 21 Sty 2009    Temat postu:

Brak rzutów jest jak dla mnie dobry tylko w wyjątkowych przypadkach sesji na spontanie, gdzie nie ma nic prócz osób i ich wyobraźni. Niestety jednak często zdarza się że gracz poddany tylko decyzjom MG czuje się oszukany że nie trafił mimo tego że umie bronią władać. Bez tej losowości jaka pojawia się przy użyciu kości, może się okazać że gracz poczuje pewną bezcelowość w staraniach dążenia do czegoś, gdyż i tak MG zrobi po swojemu. Wtedy też statystyki, rozwój postaci i umiejętności tracą na znaczeniu. Oczywiście, chodzi o dobrą zabawe, ale jednak po coś twórcy stowrzyli w swoich systemach działy zatytułowane "Mechanika" itp. Poza tym jednak częścią dobrej zabawy jest ta zabawa w kości, bo nic tak nie daje radochy jak kilka udanych rzutów kością dzięki którym uda nam dokonać rzeczy niemal niewykonalnych.
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
kojak
Szczenię


Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Turek
Płeć: Wilk

PostWysłany: Śro 22:08, 21 Sty 2009    Temat postu:

jednak częstsze rzuty wymagają od graczy i samego mistrza dokładnie poznanie zasad mechaniki panujących w systemie jak i własnych postaci. A czasami naprawde lepiej kiedy MG nie rozsądzi sytuacji z góry w swojej głowie, tylko pozwoli, by wszystko potoczyło się losowo. nadaje to dodatkowych smaczków.
no ale przy braku tej znajomości następują zamulenia.
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
TroxVan
Przywódca Stada Administrator


Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 1740
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Turek
Płeć: Wilk

PostWysłany: Czw 5:05, 22 Sty 2009    Temat postu:

Znajomość mechaniki dokładnie w danych systemach może zmienić się z przykładowego machania mieczem na matematykę statystyczną, co zabiera niesamowitą zabawę.
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Dante
Wilkołacze Szczenie


Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Turek

PostWysłany: Czw 12:35, 22 Sty 2009    Temat postu:

Rzuty kością były, są i będą nieodłączną częścią RPG, lecz ważne by nie zamieniło się to w grę w kości. Wszystko z umiarem, a jak MG dobrze rozdzieli zdarzenia pomiędzy własne decyzje a losowe rzuty kością, wtedy zabawa będzie zdecydowanie lepsza niż w przypadku omijania rzutów, czy też ich przesadnego stosowania. Każdy system dał MGowi wolną ręke co do wszystkiego, więc to od niego zależy jak on zdecyduje . Żeby pominąć całkowicie rzuty trzeba mieć MG geniusza który spowoduje że i bez kulania będziemy się świetnie bawić wsłuchując się w opisy, lub takiego który rzucając na wszystko co się da będzię potrafił z iście matematyczną dokładnością zawsze wyliczyć każdą rzecz oraz nie spowolni przy tym w żadnym stopniu trwającej w tym czasie rozgrywki.

Ostatnio zmieniony przez Dante dnia Czw 12:37, 22 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
TroxVan
Przywódca Stada Administrator


Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 1740
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Turek
Płeć: Wilk

PostWysłany: Czw 20:57, 22 Sty 2009    Temat postu:

Dlatego jestem zwolennikiem rzucania kamykiem ( mój MG'owski ) za zasłoną przez MG
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Dante
Wilkołacze Szczenie


Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Turek

PostWysłany: Pią 10:33, 23 Sty 2009    Temat postu:

wniosek: nie za dużo, nie za mało, ale musi być Very Happy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
drowek
Szczenię


Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Turek

PostWysłany: Pią 23:08, 23 Sty 2009    Temat postu:

ewentualnie robic co drugi rzut Wink
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wilkołak Strona Główna » Wszystko o RPG...
Wyświetl posty z ostatnich:   
 
 
Wszystkie czasy w strefie GMT
Skocz do:  

Strona 1 z 1


Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Theme created OMI of Kyomii Designs for BRIX-CENTRAL.tk.