Obecny czas to Sob 1:46, 20 Kwi 2024 | Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zobacz posty bez odpowiedzi
Forum Wilkołak Strona GłównaForum Wilkołak Strona Główna
Użytkownicy Grupy Rejestracja Zaloguj

SOLKAN Praworządny Bóg Zemsty i Kary
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wilkołak Strona Główna » Warhammer FRP
Zobacz poprzedni temat | Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TroxVan
Przywódca Stada Administrator


Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 1740
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Turek
Płeć: Wilk

PostWysłany: Pią 11:12, 29 Lut 2008    Temat postu: SOLKAN Praworządny Bóg Zemsty i Kary

Jako o Solkanie mało napisane jest to postanowiłem wam tym artem pogłębić wiedze.


SOLKAN – Praworządny Bóg Zemsty i Kary

Opis:
Solkan jest bratem Alluminasa i bratem / mężem Arianki. Jest najczęściej przedstawiany jako wysoki i potężny mężczyzna. Jest on ubrany w błyszczącą zbroję płytową lub czarne szaty z kapeluszem. Zawsze ukazuje się dzierżąc swój płonący Miecz Zemsty – Flammendrung.
Wierzący w Solkana sądzą iż był on przywódcą sił praworządnych, który zjednoczył je w walce z chaosem. Jego zespolenie bogów praworządności miało na celu doprowadzenie do wojny z chaosem nawet jeśli oznaczałoby to zniszczenie wszystkiego. Kiedy wojna się skończyła bogowie praworządności wyłamali się z sojuszu. Solkan pozostał z Arianką, swoją żoną i siostrą i wspólnymi siłami stawiali czoło siłom chaosu. Jako że stanowili najpoważniejsze zagrożenie dla bogów chaosu, Tzeentch – ten który zmienia drogi, usnuł plan którego efektem było pochwycenie i zamknięcie Arianki. Zirytowany działaniami bogów chaosu (nie uzyskawszy pomocy od Alluminasa) Solkan jeszcze bardziej zaostrzył swe działania przeciwko siłom chaosu. Przejął również patronat nad dyscypliną i prawem od swojej małżonki na czas kiedy pozostanie zamknięta.
Niektórzy uczeni sądzą iż bogowie praworządności są też po części siłami chaosu, inni sądzą że praworządni bogowie ściągnęli swych odwiecznych wrogów – bogów chaosu – aby kontynuować z nimi swą wieczną walkę. Jakakolwiek by prawda nie była, wszyscy uczeni zgadzają się iż nie należy o tym rozmawiać z żadnym z kultystów wiary praworządnej.

Charakter: Praworządny

Symbol: Symbolem Solkana jest płomień. Kapłani noszą czarne szaty z kapturami, uzupełniając je o kolory ognia (pomarańczowy, czerwony i żółty). Każdy z nich nosi również amulet zrobiony z czarnego metalu z ognistym opalem w środku koła.

Zasięg działania: Solkan jest wyznawany w całym Starym Świecie. W przeszłości był patronem jednego z państw – miast Spartius. Cieszył się również popularnością wśród kolejnych Imperatorów. Od kiedy nadszedł czas Sigmara, wiara w Solkana nieco osłabła, jednak nadal ma najbardziej liczebną ilość wiernych z innych bogów praworządnych

Świątynie: Niegdyś Solkanowi stawiano wspaniałe świątynie. Dwie największe znajdowały się w Sparius (spalona podczas wojen między granicznymi książętami) i w Tileańskim państwie – mieście Remas. Świątynie są solidnymi budowlami otoczonymi kręgiem kolumn. Zarówno kolumny jak i same budowle zaprojektowane są różnorodnie. Wewnątrz każdej z świątyń znajduje się ołtarz i stojak na którym symbolicznie spoczywa Księga Prawa wypisana przez Solkana (zaginęła wiele stuleci temu). Świątynie Solkana są również wykorzystywania do szerzenia nietolerancji wobec mutantów i wzbudzaniu strachu we wszystkich przeciwnikach prawa. Najbardziej spotykane są organizowane w małych grupach obrzędy, przeważnie w domach kapłanów, czasami jednak można spotkać całe kompleksy poświęcone Solkanowi.

Przyjaciele i wrogowie:
Jakkolwiek Sigmar i Ulryk nie są stanowczy w walce z chaosem, tak Solkan nie czuje według tych sił żadnego respektu jak większość bogów Starego Świata. Nienawidzi Ranalda który jest odpowiedzialny za łamanie prawa. Do bogów starszych ras podchodzi z dystansem gdyż pamięta ich porażkę podczas pierwszych walk z chaosem.

Święte dni:
Nie ma specjalnych dni świąt dedykowanych Solkanowi, ale każde zwycięstwo nad siłami chaosu powinno być uwieńczone modłami poświęconymi Solkanowi.

Wymagania kultu:
Każdy kto chce zostać wyznawcą Solkana musi być wolny od skaz chaosu i musi zostać ochrzczony przez kapłana Solkana.

Przykazania: Wierzący w Solkana musza postępować według wymienionych poniżej przykazań.
-Zawsze przeciwstawiać się siłom chaosu, a w razie możliwości eliminować każdy jego wizerunek.
-Nigdy nie dopuścić do władzy tego kto jest pobłażliwy dla sił chaosu.
-Nigdy nie dopuścić aby innych opinia wpłynęła na postępowanie wiernego.
-Zawsze działać zgodnie z prawem (chyba że łamie ono któreś z przykazań).
-Zawsze przeciwstawiać się głupim i ośmieszającym system prawny praw (np. ochrona mutantów, itp.) i tych które gwarantują chłopom, złodziejom i żebrakom takie same prawa jak szlachcie i wyżej postawionym.
-Nie dopuścić aby przyrzeczenie zostało niedotrzymane.

Używane czary:
Kapłani Solkana mogą używać wszystkich czarów magii prostej, wojennej i wszystkich magii elementarnej opartych na ogniu. Mogą oni również dostać dostęp do następujących czarów: odesłanie mniejszego demona, strefa ochrony przed demonem, strefa niedostępu demona, odesłanie demonicznej hordy, odesłanie większego demona. Ponadto kapłani Solkana mogą używać następujących specjalnych, boskich czarów:

Miecz oczyszczającego płomienia
Poziom czaru: 3
Punkty magii: 15
Zasięg: Dotyk
Czas trwania: 1k6+3 rundy
Składniki: Żadne
Ten czar umożliwia kapłanowi za pomocą dotknięcia pierwszego miecza od rzucenia czaru aby zapłonął on magicznym ogniem. Dodatkowo władający tą bronią zyskuje +10 do WW i +1* do S. Niepalne istoty i przedmioty dostają 1k6+2 obrażeń, a palne 2k6+4 obrażeń. Palne przedmioty i istoty po zetknięciu z tą bronią stają w płomieniach.
Miecz na który został rzucony ten czar jest bardzo potężną bronią przeciwko demonom i chaotycznym istotom, zadaje im 3k6+6 obrażeń z siłą uderzającego. Demony trafione taką bronią muszą wykonać natychmiast test na niestabilność, nieudany oznacza powrót demona do jego świata (działa nawet na demony chronione czarem powstrzymanie niestabilności).

Interwencja
Poziom czaru: 4
Punkty magii: 25
Zasięg: 100 metrów
Czas trwania: 1k3 godzin
Składniki: Żadne
Po rzuceniu tego czaru kapłan inwokujący go staje się pod władaniem Solkana, który przejmuje nad nim kontrolę i wysyła cząstkę swej energii do ciała kapłana (może zostać użyty jedynie w ekstremalnych warunkach – np. atak bandy zwierzoludzi na świątynie kierowana większym demonem Khorna, itp.) Efektem tego czaru jest to, iż kapłan posiada charakterystykę większego demona i rośnie do podobnych rozmiarów wzbudzając strach we wszystkich istotach poniżej 3 metrów. Kapłan zawsze jest kierowany wolą Solkana.
Jest duże niebezpieczeństwo że moc którą Solkan obdarzy kapłana będzie zbyt silna. Należy przeprowadzić test Wt z modyfikatorem +10 aby określić co się stanie po zakończeniu działania czaru. Udany oznacza że kapłan jest wyczerpany i nie jest w stanie nic zrobić przez kolejne 1k3 godziny. Nieudany o mniej niż 20 oznacza iż moc była nieco za duże, kapłan dostaje 1k6 obrażeń z siłą 5 i nie jest w stanie nic robić przez kolejne 1k6 godzin. Nieudany o ponad 20 procent oznacza iż moc którą kapłan został obdarzony była bardzo potężna, dostaje on 2k6 obrażeń z siłą 10 i nie jest w stanie nic robić przez k10 godzin (jeśli przeżyje).

Umiejętności:
Poza normalnymi umiejętnościami kapłani Solkana muszą nauczyć się poniżej wymienionych umiejętności na swej drodze kapłaństwa: uniki, tropienie, odporność na choroby, prawo, wyczucie kierunku, zakładanie pułapek, silny cios, raniący cios, ogłuszenie, torturowanie. Płaci za nie normalną ilość PD

Zadania:
Zadania dawane przez Solkana sprowadzają się do tropienia i niszczenia wszelkich oznak chaosu. Wliczając niszczenie świątyń bogów chaosu i ściganie mrocznych magów..

Błogosławieństwa:
Umiejętnościami faworyzowanymi przez Solkana są: wojskowe (uniki, silny cios, spec. Broń, itp.) Testami faworyzowanymi przez tego boga są: testy strachu, zatrucia, terroru, choroby i wszelkie inne wywołane spotkaniem sił chaosu. Błogosławieństwami mogą być też tymczasowe podnoszenie niektórych współczynników (WW, SW, OP).

Sprawdził i przyjął – Yarpenn Zigrinn
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez TroxVan dnia Pią 11:29, 29 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wilkołak Strona Główna » Warhammer FRP
Wyświetl posty z ostatnich:   
 
 
Wszystkie czasy w strefie GMT
Skocz do:  

Strona 1 z 1


Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Theme created OMI of Kyomii Designs for BRIX-CENTRAL.tk.