Obecny czas to Pią 15:48, 29 Mar 2024 | Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zobacz posty bez odpowiedzi
Forum Wilkołak Strona GłównaForum Wilkołak Strona Główna
Użytkownicy Grupy Rejestracja Zaloguj

Tworzenie przygody
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wilkołak Strona Główna » WoD - Świat Mroku
Zobacz poprzedni temat | Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thar
Wapirołak


Dołączył: 22 Cze 2006
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 18:14, 15 Paź 2006    Temat postu: Tworzenie przygody

Jak wszystkim wiadomo jest kilka metod na stworzenie przygody do systemu RPG. Mimo wszystko jednak mistrzowie gry po latach prowadzenia wymyślają własne metody, na bazie których powstają jedne z najlepszych sesji, jakie ktokolwiek widział.

Jednym z podstawowych sposobów jest stworzenie środowiska gry. Obmyślamy scenerię, skupiamy się nad tym gdzie są dzielnice ekskluzywne, gdzie blokowistka a gdzie domy biedoty. Myślimy jakie sklepy można znaleźć w centrum, nad ich godzinami otwarcia itp. itd. Bohaterowie niezależni powinni być różnorodni, mieć swoje charakterystyczne sposoby zachowania jak i przekazywania informacji. Także styl języka powinien być dostosowany. Zależności pomiędzy poszczególnymi BN'ami powinny być wyraźnie widoczne i jasne na pierwszy rzut oka tylko dla MG. Gracze lubią się głowić, niech się zastanawiają dlaczego ta Torreadorka zawsze kłóci się z tym przystojnym Ravnosem. Dobrze byłoby, gdyby miasto skrywało jakąś tajemnicę np. dlaczego ta fabryka jest opuszczona i dlaczego nie nocują w niej bezdomni, którzy cisną się na ulicach miasta? [Trox wie dlaczego, zapytajcie, może powie Razz] Na koniec należałoby jeszcze dać małą potyczkę o władzę. lub zaplanować jakiś przewrót anarchistów. I wrzucamy w to graczy. No i to jest właśnie problem tego typu rozgrywki. Jak ich przekonać do współpracy i pozostania w tym mieście? Jeżeli to wampiry to bardzo prosto, przy konflikcie księcia z primogenem może gracze będą chcieli pomóc którejś ze stron i wyciągnąć coś dla siebie. Jeżeli mamy przewrót anarchistów to przy spotkaniu z nimi albo się przyłączą albo zginą. A jeśli bardzo spieszy im się za miasto to droga wolna i szeroka. [Wspominałem już o tym wilkołaczym gangu motocyklowym?] Największą wadą tego sposobu wymyślania przygody jest ilość wysiłku i czasu włożonych w sesję, która nie każdemu musi się spodobać, ale czegóż się nie robi dla graczy będąc wrednym MG, prawda?

Drugi sposób jest teoretycznie prostszy, tylko wtedy jednak, gdy mamy coś takiego jak zdolność improwizowania. Otóż analizujemy historię postaci biorących udział w zabawie. Najpierw z graczami dopieszczamy poszczególne elementy, później sami kobinujemy jak ich udupić, udaje się zawsze, tylko musi to być logiczne coby się nam BG nie burzyli. Kiedy już mamy graczy i ich postaci robimy na nich nagonkę, jednego nie lubią w dzielnicy biedoty, bo za dobrze wygląda, pech chciał, że ma coś do załatwienia w tym mieście a dworzec główny jest właśnie tam. Drugi niedawno tu przyjechał, wygłodzony jak nigdy, wpadł w szał, złamał prawo maskarady. Ehh nieżycie... Obaj lądują na dywaniku jeżeli oczywiście nie próbowali ucieczki przed ludźmi księcia. Ten wypędza ich z miasta, jak myślicie, pójdą? Ja myślę, że nie, bo cóż to za zabawa słuchać księcia. Poza tym Ci anarchiści mówili, że książę to frajer i trzeba go zdjąć, nie wspominająć o tym gangu wilkołaków za miastem. Ew. książę robi sobie z nich chłopców na posyłki, albo będą wykonywać zadania, których ludzie księcia się boją, albo pomyślą i zdecydują się wykiwać księcia.

Można także pozwalać graczom na wszystko, co im się tylko żywnie podoba, wysnuwając wnioski i czekając. Książę poczuje się zagrożony, Najstarszy Ventrue w mieście wywęszy konkurencyjną firmę i akcja sama się dzieje. Nie wpominam o tym, jak bardzo wampiry graczy lubią łamać ludzkie prawo. No to mają problem, bo jak w mieście zginie zbyt wielu policjantów pojawiają się panowie ze Stowarzyszenia Leopolda a oni zawsze znajdą, jeśli się uprą.

A wy jak tworzycie przygody, jakie macie schematy, albo w co lubicie grać a w co nie?
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
TroxVan
Przywódca Stada Administrator


Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 1740
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Turek
Płeć: Wilk

PostWysłany: Nie 19:36, 15 Paź 2006    Temat postu:

Odmawiam odpowiedzi , nie zdradze Ci moich sekretów , co to, to nie !!
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wilkołak Strona Główna » WoD - Świat Mroku
Wyświetl posty z ostatnich:   
 
 
Wszystkie czasy w strefie GMT
Skocz do:  

Strona 1 z 1


Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Theme created OMI of Kyomii Designs for BRIX-CENTRAL.tk.