Obecny czas to Pią 8:58, 29 Mar 2024 | Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zobacz posty bez odpowiedzi
Forum Wilkołak Strona GłównaForum Wilkołak Strona Główna
Użytkownicy Grupy Rejestracja Zaloguj

StarCraft - istna legenda
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wilkołak Strona Główna » Gry Komputerowe
Zobacz poprzedni temat | Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TroxVan
Przywódca Stada Administrator


Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 1740
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Turek
Płeć: Wilk

PostWysłany: Sob 16:44, 15 Wrz 2007    Temat postu: StarCraft - istna legenda




Cytat:
StarCraft - komputerowa strategiczna gra czasu rzeczywistego (ang. RTS), wydana w 1998 roku przez Blizzard Entertainment. Osadzona jest w odległym kosmosie i opowiada o wojnach między rasami Terran, Zergów i Protosów.

Cel Gry

Podstawowym celem gry jest wyeliminowanie wszystkich przeciwników (wyjątek stanowi kampania oraz niektóre gry typu UMS). W tym celu należy zdobyć kontrolę nad odpowiednią ilością minerałów oraz gazu, które są w grze formą gotówki niezbędnej do rozbudowy bazy, konstrukcji jednostek bojowych, a także przeprowadzaniu różnorakich ulepszeń. Kryształy zbierane są bezpośrednio ze złóż wydobywających się z ziemi i są wydobywane masowo przez robotników (odpowiednich dla każdej rasy), natomiast gaz musi być najpierw odpowiednio przetworzony w specjalnym budynku i jest wydobywany tylko przez jednego robotnika naraz.

Gracze mogą kontrolować tylko ograniczoną liczbę jednostek naraz. Liczba ta może być powiększona tylko poprzez wyprodukowanie/wybudowanie odpowiedniej jednostki lub struktury. Nie będzie jednak nigdy większa niż 200, co jest maksymalnym ograniczeniem nałożonym przez programistów. Wyjątek stanowią niektóre misje kampanii, gdzie gracz ma możliwość kontrolowania dwóch baz różnych ras.

Każda jednostka w grze jest unikalna - to znaczy, że żadna jednostka nie ma swojego odpowiednika u innej rasy. Twórcy gry starali się zrównoważyć szanse wszystkich stron konfliktu. Dzięki temu gra jest niezwykle wymagająca od gracza, gdyż jego jedyną przewagą nad przeciwnikiem są jego umiejętności, które musi rozwijać (takie jak "micro" i "macro", mówiące o umiejętności szybkiego i trafnego wydawania poleceń takich jak poruszanie się, budowanie, itp.).

Gracze zazwyczaj rozpoczynają grę jedynie z czterema robotnikami (są to SCV u Terran, Drone u Zergów i Probe u Protosów) jednym budynkiem głównym, w którym produkowani są robotnicy oraz 50. minerałami, wystarczającymi na zakup jednego z nich. Wyjątkiem są gry UMS (ang. Use Map Settings), gdzie gracze mają już częściowo rozbudowane bazy. Mapy takie zawierają często różne zdarzenia (ang. triggers), które często uaktywniają się dopiero w trakcie gry.

Fabuła
W fabule gry występuje wiele wątków i zwrotów akcji, przeplatanych oryginalnymi przerywnikami filmowymi. W trybie pojedynczego gracza do rozegrania są trzy kampanie, po jednej dla każdej rasy. Fabuła poszczególnych kampanii jest ze sobą ściśle powiązana, tak iż rozegranie ich we właściwej kolejności ukazuje spójny i ciągły scenariusz, choć oglądany i przedstawiany fragmentami, z perspektyw poszczególnych ras.

W pierwszej części gracz wciela się w rolę dowódcy wojsk Konfederacji Terran, szybko jednak przechodzi na stronę quasi-partyzanckiej organizacji o nazwie Sons of Korhal, której dowódcą jest Arcturus Mengsk. Jest to początek wielkiego konfliktu między trzema rasami występującymi w Starcrafcie.

W drugiej kampanii gracz zostaje jednym z "Cerebrate's", dowódców plemion Zergów, podlegających bezpośrednio nadrzędnemu umysłowi, Overmindowi. Zostaje tu rozwinięty wątek walki pomiędzy Zergami, a Protosami, który będzie się ciągnął praktycznie do końca podstawowej wersji gry.

Trzeci epizod zostaje poświęcony rasie Protosów. Tym razem gracz zostaje jednym z nowych Egzekutorów (ang. Executor), który ma zastąpić Tassadara, oskarżonego przez Konklawe (forma rządu Protosów) o współpracę z Dark Templarami, którzy zostali wygnani dawno temu z rodzimej planety Protosów, Aiur. Trzecia kampania kontynuuje wątki rozpoczęte wcześniej, a także ukazuje głębokie podziały i różnice, jakie są zakorzenione w społeczeństwie Protosów, a z którymi muszą sobie poradzić w obliczu nadchodzącego niebezpieczeństwa.

Tryb wielu graczy

Tryb Multiplayer przyniósł firmie Blizzard, olbrzymie zyski, zdobywając sobie uznanie wśród milionów graczy. Udostępnia on za pośrednictwem internetu, bez żadnych dodatkowych opłat, możliwość gry wieloosobowej (w Starcraft do 8 graczy), łącząc użytkownika do jednej z 4 kontynentalnych i darmowych sieci serwerów Battle.net. Można też zmierzyć się z innymi graczami za pośrednictwem protokołów TCP/IP, IPX (maksymalnie czterech graczy) lub przez modem (do dwóch graczy naraz). Istnieje również możliwość gry drużynowej, gdzie dwóch lub więcej graczy jest połączonych w jedną drużynę. W ten sposób nie mogą siebie nawzajem skrzywdzić i wspólnie pracują na zwycięstwo w pojedynku. Powstało nawet wiele klanów, które zrzeszają miłośników tej formy rozrywki.

Obecnie najwyższy poziom prezentują gracze koreańscy, z których wielu zyskało status profesjonalnych graczy (ang. pro gamers). Poza Koreą działają również inne prywatne ligi graczy (ang. ladder), jak np. PGTour, czy WGTour. Gra się w nich na zestawie wcześniej ogłoszonych map. Często takie ligi mają swoje prywatne serwery, które mają za zadanie zapewniać uczciwą rywalizację między zawodnikami.

Począwszy od wersji 1.08 gracze mają możliwość zapisywania powtórek swoich rozgrywek, które potem mogą być odtwarzane na każdej innej kopii gry. Umożliwia to m.in. studiowanie taktyk innych graczy. Fani stworzyli przy tym wiele aplikacji (np. BWChart), które mają za zadanie analizę powtórek i tworzenie na ich podstawie statystyk rozgrywki. Zawierają one takie informacje jak liczba wykonanych akcji na minutę (APM), kolejność budowania i trenowania jednostek, itp.

Gra zdobyła wiele nagród dla najlepszej gry roku i do dzisiaj cieszy się dużą popularnością (sprzedało się ponad 8 milionów egzemplarzy). 19 maja 2007r. w Seulu, podczas wielkiej gali, zapowiedziana została druga część gry - StarCraft II



Protosi (ang. Protoss) (Pierworodni)

Historia Protossów

Protossi (inaczej Pierworodni) to rasa, której starożytni Xel'Naga pomogli w rozwoju. Z czasem u Protossów wykształciła się religia - zostali patriotycznie wychowani, zaczęli podążać ścieżką Khala. Przez lata opracowali wspaniałą technologię, do dziś (w świecie StarCrafta, oczywiście) mają oni najlepszą technologię spośród wszystkich ras. Nieco później zaczęli oddawać szacunek swoim bohaterom, wykrzykując nieznane ludziom, ale epatujące patriotyzmem frazy, jak np.: "En Taro Adun!". Wiele lat po próbie z Protossami, Xel'Naga kontynuowali eksperymenty i utworzyli pierwszych Zergów, którzy mieli być rasą doskonałą. Ich twory przyniosły im zagładę. Jedyną pozostałością po rasie Xel'Naga jest świątynia, znajdująca się na świecie Dark Templarów - Shakuras. Protossi poprzysięgli pomoc innym, słabszym rasom w walce z Zergami. Każdy Protoss pała miłością do swojej ojczystej planety, Aiur, i jest gotowy zginąć na wojnie za swój świat.

Jednostki

Protossi mają najbardziej wytrzymałe jednostki w całej grze. Zawdzięczają to po części swojej plazmowej tarczy, która ich chroni przed atakami wroga. Atak + po ulepszeniu, co każdy poziom dodaje się tyle samo obrażeń.

* Probe (ang. sonda) - : (5+0)* jest to Protosski robotnik. Otwiera teleport dla budynków, które teleportują się następnie same, ale muszą one stanąć w obrębie energii PSI, którą generuje Pylon.
* Zealot (ang. fanatyk) - (2x8+2) podstawowa jednostka Protossów, powstaje w Gateway. Dosyć droga (kosztuje 100 minerałów), ale silna - jego psioniczne ostrza szybko zabijają wrogie jednostki.
* Dragoon - (20+2) są to zmarli Zealoci, którzy zgodzili się na umieszczenie w cybernetycznym korpusie, przypominającym pająka. Dzięki utrzymaniu w lodowatej temperaturze jest to możliwe. Miota kule energii ze swojej broni zwanej Phase Disruptorem. Powstaje w Gateway.
* High Templar (ang. Wysoki Templariusz) - jednostki nie potrafią atakować - trzeba u nich wynaleźć specjalne umiejętności. Mogą oni sprowadzić morderczą burzę na swoich wrogów, stworzyć iluzję różnych jednostek, a w połączeniu dwóch Templariuszy powstaje Archon. Powstaje w Gateway.
* Archon - (30+3) powstaje z połączenia dwóch Wysokich Templariuszy. Niesamowicie potężna jednostka i bardzo wytrzymała. Niestety, traci swoje zdolności rzucania czarów Templariusza. Zadaje obrażenia typu splash (jednostki wokół atakowanej dostają obrażenia). Jej życie w większości składa się z tarcz plazmowych, dzięki czemu łatwo jest im je odzyskiwać poprzez Shield Battery, jednak czyni je to podatnymi na ataki [Shockwave] odbierające im powłokę i pozostawiające 10 punktów życia.
* Dark Templar (ang. Mroczny Templariusz) - (40+3) zostali wieki temu wygnani ze swojej planety, Aiur. Osiedli się na Shakuras i przebywali tam wiele lat. Teraz, kiedy Protossi są w niebezpieczeństwie, Mroczni Templariusze nie wahają się pomóc swoim rodakom, mimo wygnania. Ci Templariusze są na stałe niewidzialni. Swoim potężnym ostrzem szatkują wrogie jednostki. Niestety, są mało wytrzymali i szybko padają, kiedy znajdą się w pobliżu detektora. Idealni do ataków na bazę, w której nie ma detektora.
* Dark Archon - powstały z połączenia dwóch Mrocznych Templariuszy. Nie może atakować, ale ma specjalne umiejętności, pozwalające mu przejąć kontrolę nad wrogą jednostką, ogłuszeniu jednostek organicznych i przemianę energii wrogiej jednostki w obrażenia.
* Scout (ang. Zwiadowca) - naziemny: (8+1) nadziemny: (36+2) myśliwiec Protosski. Powstaje w Stargate. Drogi, ale silny. Niezastąpiony do ataków na powietrzne jednostki. Na naziemne ma specjalny karabinek, jednakże słaby.
* Carrier (ang. Lotniskowiec) - (8x6+1) wielki lotniskowiec, na którego pokładzie znajduje się do ośmiu małych statków, Interceptorów. Kilka takich transportowców na polu bitwy wprowadza wielki zamęt i masakruje wrogie jednostki. Produkowana w Stargate.
* Arbiter - (10+1) bardzo droga i wolno budująca się jednostka. Produkowana w Stargate. Ma słabą broń, ale za to szereg specjalnych umiejętności - pole maskujące każdą jednostkę, znajdującą się pod nią, teleportację jednostek pod siebie oraz zamykanie jednostek w niezniszczalnych klatkach.
* Corsair (ang. Korsarz) - (5+1) ci "piraci" mają w swoim wyposażeniu sieć, blokującą atak jednostek naziemnych oraz struktur obronnych, jednostki mogą wyjść z pola działania sieci. Ma też broń przeciwpowietrzną, nie zdaje ona jednak egzaminu w walce przeciwko dobrze opancerzonym przeciwnikom. Zadaje obrażenia typu splash (jednostki w okół atakowanej dostają obrażenia), dzięki czemu jest efektywna przeciwko dużym ilościom ciasno "upakowanej" wrogiej floty. Dostępny w Stargate.
* Shuttle - transportowiec jednostek. Najszybszy transportowiec w grze po wynalezieniu odpowiedniego ulepszenia. Powstaje w Robotics Facility.
* Reaver (ang. Rozbójnik) - (100+25) wielki, larwopodobny robot. Jest bardzo powolny. Miota potężne kule zwane Skarabeuszami, niszczycielskie dla dużych skupisk jednostek oraz budynków, ponieważ posiada atak typu splash. Pozostawiony bez obstawy szybko ginie z uwagi na ślamazarność. Powstają w Robotics Facility.
* Observer (ang. Obserwator) - mały, latający robot. Wytwarza pole maskujące, co czyni go doskonałym zwiadowcą w obozie wroga. Są małe i szybko niszczone, gdy zostaną odkryte. Są bardzo szybkie i maja duży zasięg widzenia po dokonaniu ulepszeń. Powstają w Robotics Facility.

Budynki

Podstawowym budynkiem Protossów jest Nexus - w nim magazynowane są surowce, wydobywane przez Probe'y. Każdy budynek - poza Nexusem, Pylonem i Assimilatorem, musi stać w obrębie niebieskiej energii PSI - jeśli tak nie jest, jest on niemożliwy do użycia, dopóki nie postawisz obok niego Pylona. Budynkami Protossów są:

* Nexus - w nim produkowane są Probe'y i do nich znoszone są surowce.
* Pylon - ten budynek dostarcza energii budynkom Protossów. Zniszczenie go oznacza "wyłączenie" wszystkich budynków, które były w obrębie Pylona.
* Assimilator - to tutaj Probe'y wydobywają tak potrzebny Gaz Vespene.
* Gateway - w tym budynku są teleportowane z Aiur podstawowe jednostki Protossów - Zealot, Dragoon, High Templar i Dark Templar.
* Forge - w tej kuźni ulepszane są broń i zbroja jednostek naziemnych, oraz tarcza plazmowa wszystkich jednostek. Pozwalają na budowę działek fotonowych.
* Photon Cannon - uniwersalne działka, atakujące z niemałą mocą jednostki powietrzne i naziemne. Mało wytrzymałe, ale skutecznie bronią bazy przed atakiem.
* Cybernetics Core - umożliwia Protossom zbudowanie zaawansowanych budowli; służy też do ulepszenia ataku i obrony jednostek latających oraz poprawia zasięg Dragoonów. Wymagany do produkcji Dragoonów.
* Robotics Facility - tutaj Protossi tworzą swoje roboty. Wyprodukuje się tu tutaj Shuttle, Reavera i Observera.
* Robotics Support Bay - konieczny do produkcji Reaverów; poprawia wydajnośc Shuttle'a i Reavera po wykupieniu odpowiednich ulepszeń.
* Observatory - dzięki temu budynkowi wyprodukujemy Observery.
* Stargate - tutaj produkowane są wszystkie samoloty i inne jednostki powietrzne Protossów. Przeteleportuje się stąd - Scouta, Carriera, Arbitra i Corsaira.
* Fleet Beacon - budynek niezbędny do produkcji Carrierów. Tutaj wyprodukujemy ulepszenia jednostek latających - Scouta, Carriera i Corsaira. Bez tego budynku nie zwiększy się ataku i obrony jednostek powietrznych na wyższy poziom.
* Arbiter Tribunal - ostatnia budowla w "drzewku technologicznym" Protossów - dzięki niej wyprodukuje się Arbitra w Stargate i wzbogaci się go o specjalne umiejętności.
* Citadel of Adun - mała budowla, ale znacząca, jeśli myślimy o produkcji Templarów. Tutaj można ulepszać prędkość Zealotów.
* Templar Archives - wymagana jest Citadel of Adun. Tutaj wynajdziemy wszelkie ulepszenia dla High Templarów i Dark Archonów. Potrzebna jest, aby móc ulepszać na wyższy poziom Ground Weapons i Ground Armor.


Terran

Historia Terran

Terranie są przedstawicielami rasy ludzkiej (łac. Terra - ziemia). Ziemianie postanowili wysłać w kosmos niepotrzebnych członków swojej społeczności - wszelkiego rodzaju zbirów i bandytów, a także osoby klasy niskiej. Ludzie ci zaczęli kolonizować kolejne planety i zaczęły w kosmosie tworzyć organizacje, największą z nich była Konfederacja(ang. Confederacy). W wersji demonstracyjnej Terranie zasiedlali kolejne i tworzyli kolonie na Mar Sara, Chau Sara i innych planetach. Kolonie zostały jednak zniszczone przez nieznane ludzkości organizmy, które okazały się później Zergami. Następnie organizacja "Synowie Korhalu" wszczęła rebelię, włączając do tego Antigan. Synowie Korhalu prowadzeni przez Arcturusa Mengska mieli na celu zniszczyć Konfederację, która przy użyciu bomb nuklearnych zniszczyła ich planetę - Korhal IV. Synowie Korhalu zwyciężają, a Arcturus Mengsk koronuje się na imperatora

Terranie pojawiają się też marginalnie w kampanii Protossów - kiedy Protossi mają zamiar zniszczyć Nadświadomość Zergów (Overmind), ich sojusznik, Jim Raynor, który uciekł od Arcturusa Mengska, zebrał garść swoich ludzi i wspomagał za ich pomocą Protossów.

W dodatku Brood War, Konfederacja, niegdyś największa organizacja Terran została zniszczona. Arcturus Mengsk przejął władzę w pierwszej kampanii Terran, ale United Earth Directorate (Dyrektorat Zjednoczonej Ziemi) przybył z samej Ziemi by zaprowadzić porządek. Ich pierwszym celem było zniszczenie imperium Arcturusa Mengska, jednak kiedy mieli zamiar go uprowadzić, Mengsk uciekł wraz z Jimem Raynorem, który zabrał go prosto do Kerrigan - technologia Mengska była jej potrzebna w dowodzeniu Zergami. Mieli także zniszczyć Psi Disrupter, maszynę, napędzającą Psi Emittery, dzięki której można było ściągać Zergów na dany punkt lub przejmować nad nimi kontrolę. Generał DuGalle (nawiązanie do francuskiego przywódcy De Gaulle'a) nakazał go zniszczyć, ale jego przyjaciel, Wiceadmirał Alexei Stukov do tego nie dopuścił. DuGalle zabił Stukova, jak się okazało niesłusznie, gdyż okazało się, że Psi Disrupter był konieczny do osiągnięcia ich celu - do przejęcia kontroli nad Nadświadomością Zergów. Stukov tuż przed swoją śmiercią wyjawił informacje, iż porucznik UED Samir Duran jest zdrajcą, i że Psi Disrupter może im pomóc w walce z Zergami. DuGalle'owi udaje się nie doprowadzić do eksplozji Psi Disruptera. Następnie na planecie Char, rodzinnej planecie Zergów o klimacie wulkanicznym, udaje się przejąć kontrolę nad Nadświadomością za pomocą silnych narkotyków.

UED jednak długo tego zwycięstwa nie świętowało. Kerrigan - w swojej zainfekowanej przez Zergów postaci, zebrała kilkunastu Zergów, nad którymi Nadświadomość nie zdołała przejąć kontroli, by zniszczyć Psi Disrupter. Następnie Kerrigan na prośbę Mengska (za udzielenie pomocy Kerrigan) niszczy siły UED na Korhalu, a następnie zdradza i morduje Generała Duke'a i Fenixa, jej byłych sojuszników. Następnie porywa matriarchę Protossów, i mając zakładniczkę, niszczy Nadświadomość - którą mogła zniszczyć tylko moc Mrocznych Templariuszy. W ostatniej potyczce w Brood Warze Mengsk i DuGalle łączą siły, dołącza do nich także pretor Protossów Artanis. Jednak Kerrigan udaje się zniszczyć te trzy floty. UED przestaje istnieć - krótko po tym, jak siły DuGalle'a zaczęły uciekać na Ziemię, DuGalle wiedział, że Kerrigan i tak go dogoni i zniszczy. Napisał list pożegnalny do swojej żony Heleny i popełnił samobójstwo, strzelając sobie w głowę z pistoletu.

Jednostki

Jednostki Terran nie są zbyt mobilne, za to większość z nich jest uniwersalna - mogą atakować zarówno cele naziemne i latające. W zasadzie sprzęt Terran to unowocześniony, współczesny sprzęt ludzi (czołgi, komandosi, samoloty, a teraz także mechy czy krążowniki. Terranie dysponują także bombą atomową.

* SCV - jest to robotnik Terran - buduje budynki, wydobywa minerały oraz gaz Vespene. Wyróżnia go nieco wyższa ilość punktów życia niż robotnicy w rasie Zergów i Protossów.
* Marine (ang. Komandos) - podstawowa jednostka piechoty Terrańskiej, uzbrojony w karabin. Jest niezbyt żywotna, dlatego przy Marine'ach zwykle czuwają Medycy. Atakuje cele naziemne i powietrzne. Powstaje w Barracks.
* Firebat - kolejna jednostka piechoty Terrańskiej, ale atakuje za pomocą miotacza ognia. Nie atakuje celów powietrznych. Jego broń ma mały zasięg, ale obejmuje kilka pól, więc Firebaci mogą objąć swoim płomieniem niewielki oddział wrogich jednostek. Powstaje w Barracks.
* Ghost (ang. Duch) - jest to dość tragiczna postać, można powiedzieć wybraniec - jest on naznaczony mocą umysłową, którą może manipulować. Terranie od pewnego czasu szukają takich osób i ich trenuje - przyszłe Duchy, gdy zaczynają trening, mogą mieć nawet 6 lat. Jest szkolony by zabijać szybko, cicho i bez oporów moralnych. Posiada dwie przydatne zdolności - Cloak pozwala mu się ukryć przed jednostkami wroga (widoczny tylko, gdy w pobliżu jest detektor), a Lockdown unieruchamia mechaniczną jednostkę na 60 sekund. Dodatkowo Ghost może nakierować pocisk nuklearny, co mu zajmuje trochę czasu. Powstaje w Barracks.
* Medic (ang. Medyk) - bardzo przydatna jednostka w armii Terran - leczy ona piechotę Terran - i to błyskawicznie. Medycy pojawiają się w dodatku Brood War i od tego czasu są niemal konieczną jednostką w piechocie Terran. Oprócz leczenia, medyk może oślepić flarą inną jednostkę bądź wyleczyć z jakiegoś negatywnego efektu (np. Lockdown, Ensnare, Plague). Budowana w Barracks.
* Vulture (ang. Sęp) - najszybsza jednostka w całej grze po ulepszeniu. Można ją wyposażyć w Spider Mines (miny pajęcze), które przy zauważeniu przeciwnika wyjdą z ziemi i pomkną ku wrogowi. Dodatkowo mina ma swój własny detektor. Vulture jest dobrą jednostką do patrolowania terenu i do stawiania min - warto dla samych min je budować. Ich granaty są bardzo skuteczne na piechotę. Powstają w Factory.
* Siege Tank (ang. Czołg oblężniczy) - jest to czołg z dwiema lufami. Ma dość spory zasięg. Dodatkowo można u nich wynaleźć tryb oblężniczy - czołg wówczas przytwierdza się do ziemi, i zmienia swoje lufy na potężne działo - sieje ono spustoszenie wśród wrogich jednostek. Czołg jest bardzo przydatny i w ataku (ponieważ można razić bez ryzykowania zdrowia jednostek wrogie struktury obronne - ma naprawdę duży zasięg w trybie Siege) a także do obrony (ze względu na ich moc i zasięg). Potrzebuje jednak obstawy, by był skuteczny. Powstaje w Factory.
* Goliath (ang. Goliat) - jest to dwunożny cybernetyczny korpus. Jest on wielofunkcyjny - za pomocą karabinów naziemnych niszczy naziemne jednostki. Dodatkowo wyposażony jest w rakiety Hellfire, którymi atakuje jednostki powietrzne. Jest to bardzo dobra jednostka - pod kilkoma względami lepsza od Marines, jednak lepiej jest wykorzystywać Goliathy głównie do ataku jednostek powietrznych. Powstaje w Factory.
* Wraith (ang. Zjawa) - jest to podstawowa jednostka powietrzna Terran. Ten samolot jest przeznaczony głównie do ataków na cele powietrzne (i sprawdza się przy tym znakomicie). Atakuje też jednostki naziemne, ale jego laser zadaje małe obrażenia i Wraith powoli z niego strzela. Dodatkowo Zjawę można wyposażyć w pole maskujące - jest wówczas idealny do zwiadu w obozie wroga, patrolowania oraz niszczenia floty przeciwnika, w której nie ma detektorów. Dobra obstawa dla innych latających jednostek. Powstaje w Starport.
* Dropship - ten powietrzny statek jest przeznaczony do transportowania wojska. Mieści do 8 żołnierzy piechoty, 4 Vulture'y/Goliathy oraz 2 Siege Tanki. Jest on bardzo przydatny, gdyż można zaatakować wroga np. na tyłach bazy, gdzie jego obrona jest słabiej zorganizowana. Jest dodatkowo całkiem szybki. Powstaje w Starport.
* Science Vessel (ang. Statek badawczy) - przypominający kulę statek. Jest on bardzo wielofunkcyjny - wykrywa niewidzialne jednostki, a także może je spowić radioaktywną chmurą Irradiate(niszczycielską na jednostki żywe - jedynie Ultralisk może przeżyć Irradiate), zwiększyć obronę jednostki za pomocą Defensive Matrix (jednostka jest chroniona czymś podobnym do tarczy, po odebraniu dużej ilości obrażeń tarcza znika), a także wystrzelić EMP Shockwave - neutralizuje ona tarcze Protossów i pozbawia energii wszystkie jednostki, które ją miały (np. Ghost). Statki latające są dość drogie, ale detekcja u Terrana to bardzo ważna rzecz. Powstają w Starport.
* Battlecruiser (ang. Krążownik) - latający krążownik. Jest bardzo dobrze opancerzony i mocny. Jego laser niszczy jednostki naziemne i powietrzne. Jest za to powolny i drogi. Później jednak eskadra Battlecruiserów może przesądzić o wygranej. Battlecruiser posiada też działo Yamato - ma ono bardzo daleki zasięg i jest niszczycielskie. Battlecruiser jako jedyna jednostka może przetrwać atak nuklearny. Powstaje w Starport.
* Valkyrie (ang. Walkiria) - fregata. Jest ona niesamowicie skuteczna na słabiej opancerzone jednostki powietrzne, które są zbite w grupie (np. Mutaliski) - wystrzeliwują one bowiem do 8 rakiet Halo, które działają na pewnym obszarze - ich niewielka grupa może zniszczyć dużo większe siły lotnicze. Są jednak nieskuteczne przeciwko Carrierom czy Battlecruiserom - zadają im bardzo małe obrażenia, z powodu ich opancerzenia. Powstają w Starport.

Budynki

Budynki Terrańskie wyróżniają się tym, że potrafią unieść się w powietrze, by następnie polecieć w danym przez gracza kierunku. Można więc zamiast transportować SCV na jakieś miejsce, wybudować budynki i posłać je na miejsce, które wybierzesz. Pozwala to też na interesujące zagrania taktyczne. Budynki Terran to:

* Command Center - centrum dowodzenia. W tym budynku produkowane są SCV, tutaj znoszone są też minerały i gaz. Może zostać zainfekowane przez Zerg Queen, i wówczas Zergowie mogą ją wykorzystać do produkcji Infested Terrans.
* Supply Depot - centrum zaopatrzeniowe. Trzeba je regularnie budować - jeśli ich zabraknie, to nie będziesz mógł produkować wojska do czasu wybudowania kolejnych Supply Depotów.
* Refinery - w Rafinerii wydobywany jest gaz Vespene.
* Barracks - w tym budynku Terranie tworzą swoje pierwsze wojsko - Marines. Mogą tu także produkować Firebats, Ghosts i Medics, ale po zbudowaniu innych budynków.
* Engineering Bay - tutaj ulepszana jest broń i zbroja piechoty, ten budynek jest konieczny, by budować Missile Turrety.
* Missile Turret - jest to wieżyczka przeciwlotnicza. Ma detektor i szybko się buduje. Atakuje wyłącznie cele powietrzne.
* Bunker - w Bunkrze można przechowywać Marines - wówczas są oni bezpieczni. Można też przechowywać Firebatów, Medyków, Ghostów i SCV. Bunkier jest użyteczny zwłaszcza, gdy jest naprawiany przez SCV podczas ataku.
* Academy - ten budynek pozwala nam rekrutować Firebats i Medics. Bez tego budynku (oraz Covert Ops) nie zrobimy Ghostów. Możemy tutaj wynaleźć narkotyk Stim Pack (przyspiesza Marines i Firebats, ale zabiera im 10 punktów życia), zwiększyć zasięg karabinów Marines i wynaleźć narzędzia dla Medyków.
* Factory - pierwszy zaawansowany budynek Terran. Tutaj konstruowane są naziemne maszyny Terran. Zbudujemy tu Vultures, Siege Tanks i Goliaths.
* Starport - tutaj zbudujemy Wraithy, Dropshipy, Valkyrie, Science Vessele i Battlecruisery.
* Armory - tutaj ulepszane są maszyny oraz jednostki powietrzne. Armory jest konieczne by budować Valkyrie i Goliathy.
* Science Facility - ostatni budynek w "drzewku technologicznym" Terran - pozwala na budowę Science Vesselów w Starport i umożliwia ulepszenie ataków na wyższe poziomy. Także tutaj wynalezione są umiejętności Science Vesseli.

Add-ony

Add-ony można dobudować do niektórych budynków - w nich prowadzone są najczęściej ulepszenia do jednostek. Większość add-onów daje dostęp do nowych jednostek. Oto add-ony:

* Comsat Station - pozwala nam na skanowanie powierzchni mapy - wykrywa wszystkie niewidzialne jednostki i pokazuje nam przez kilka sekund budynki, jednostki, minerały, gejzery. Każde wykorzystanie Comsata zabiera mu 50 punktów energii. Jest to bardzo dobry zwiadowca - pozwalają kontrolować ważne tereny, np. ekspansje. Dobudowany jest do Command Center. Terran Academy jest niezbędne w celu jest wybudowania.
* Nuclear Silo - jest to silos nuklearny. Tutaj budowane są bomby nuklearne, które może potem wystrzelić Ghost. Aby utworzyć silos, trzeba posiadać też add-ona Covert Ops. Dobudowany jest on do Command Center.
* Machine Shop - dobudowywane są do Factory. Tutaj możemy wynaleźć miny i przyspieszenie dla Vulturów, tryb oblężniczy dla czołgów i większy zasięg rakiet dla Goliathów. Jest on konieczny do budowania Siege Tanków.
* Control Tower - w tej wieży dobudowywanej do Starporta można wynaleźć pole maskujące dla Wraithów oraz zwiększyć ich maksymalną energię.
* Covert Ops - dobudowywana jest do Science Facility - pozwala nam zbudować Ghosty (razem z Academy), wynaleźć dla nich specjalne umiejętności, ulepszyć ich zasięg i zwiększyć zasoby energii.
* Physics Lab - dobudowywana jest do Science Facility - pozwala nam budować Battlecruisery, wynaleźć działo Yamato i zwiększyć ilość energii Battlecruiserów.

Bomba atomowa

Jest to najpotężniejsza broń w całej grze. Jest bronią strategiczną, pozwala zniszczyć za jednym zamachem duże zgrupowanie jednostek przeciwnika(np. wroga armia) Większość budynków jest w stanie przetrwać pojedyncze trafienie bombą(Command Center wybucha po 3 trafieniach). Nie niszczy wszystkiego, ale umiejętne jej zastosowanie sieje zniszczenie. Tę bombę naprowadza na cel Ghost. Cała procedura naprowadzania jest taka:

1. W Nuclear Silo zbudowany zostaje Nuke(koszt: 200 minerałów, 200 gazu i 8 slotów)
2. Ghost dostaje rozkaz od gracza, aby przeprowadzić atak nuklearny na danym celu.
3. Ghost podchodzi do celu i z odpowiedniej odległości zaczyna nakierowywać bombę.
4. Z silosa wylatuje bomba, wszyscy gracze są o tym poinformowani krótkim, charakterystycznym dźwiękiem. Pojawia się napis "Nuclear launch detected", co oznacza, że bombę zlokalizowano. Dodatkowo w miejscu naprowadzania bomby zaczyna pulsować czerwona kropka.
5. W momencie nakierowywania bomby Ghost jest bezbronny - żeby zaatakować, musiałby anulować atak nuklearny, jednak wówczas bomba zostaje stracona. Bomba zostaje stracona również wtedy, gdy Ghost, który przeprowadzał atak, zostanie zgładzony.
6. Po 10 sekundach, jeśli Ghost nie został zdemaskowany i zabity, bomba uderza w cel.

"Nuclear launch detected" zwykle wprowadza spore zamieszanie do gry i zmusza graczy do gorączkowego poszukiwania kropki i Ghosta.



Zergi

Historia Zergów

Zergowie są jedną z trzech ras występujących w grze "StarCraft". Jest to jedna z wielu ras stworzonych przez starożytną rasę Xel'Naga. Xel'naga byli uczonymi, zajmowali się genetyką. W odległej przeszłości przybyli na planetę Zerus. Zamieszkiwał go bardzo ekspansywny gatunek. Kiedy Xel'Naga zauważyła jego potencjał, zaczęła manipulować w jego DNA. Po stuleciach, narodziła się rasa Zerg. Jednak w pewnym momencie doszły do kresu swojego rozwoju... Nie mogły opuścić planety. Wtedy niedaleko od planety przelatywały Behemoty, olbrzymie żywe organizmy zdolne przemierzać ogromne odległości w przestrzeni kosmicznej. Wtedy jeszcze młody Overmind (nadumysł) używając swoich mocy telepatycznych zwabił tych niegroźnych olbrzymów w pobliże planety i wtedy zostali zainfekowani. Teraz Zergowie mogą poruszać się po całym wszechświecie. Cała rasa dzieli się na szczepy, każdy szczep jest kontrolowany przez Cerebrate'a, a te są kontrolowane przez Overmind. Cerebrate jak i Overmind posiadają zdolność reinkarnacji, przez co nie mogą ich zabić zwykłe ataki, ale jedynie broń Dark Templarów. Kiedy Cerebrate zginie, jednostki, będące dawniej pod jego kontrolą, wpadają w bezmyślny szał.

Jednostki

Jednostki zergów są stosunkowo tanie, potrafią się regenerować i (oprócz Ultralisków i jednostek latających) potrafią zakopywać się pod ziemię. Jednostki zergów wykluwają się z larwy, tworząc wcześniej kokon. Larwy powstają w Hatchery (i jej w późniejszych stadiach), które może wytworzyć maksymalnie 3 larwy. Taktyka zergów jest prosta: wybudować jak najwięcej jednostek bojowych i "zasypać" nimi przeciwnika.

Jednostki dostępne od larwy

* Drone. Wydobywa minerały i Gaz, ewoluuje w budynki i atakuje (ze słabym skutkiem).

* Overlord. Jednostka powietrzna, która po ulepszeniach potrafi transportować inne jednostki naziemne. Zwiększa limit populacji. Jest także detektorem.

* Zergling. Lekka jednostka naziemna atakująca pazurami, bardzo słaba pojedynczo. Najczęściej atakuje całymi watahami. Z jednej larwy wykluwają się dwa zerglingi.

* Hydralisk. Średnia jednostka lądowa, atakująca kwasem na dystans również jednostki powietrzne.

* Mutalisk. Średnia jednostka latająca, atakująca robaczkiem. Ów "robaczek" potrafi "odbić się" od potencjalnej ofiary i zaatakować kolejną stojącą obok pierwszej.(Maksymalnie atakuje 3 jednoski/budynki stojące obok siebie.)

* Scourge. Samobójcza jednostka latająca. Tak jak w przypadku zerglingów, powstają dwie jednostki z jednej larwy.

* Queen (z ang. królowa). Jednostka powietrzna. Nie atakuje, lecz posiada pewne zdolności, które potrafią uprzykrzyć życie: Ensnare (spowalnia ruch i szybkość przemieszczania i ataku jednostek, a także odkrywa niewidzialne jednostki), Spawn Broodling (rozbija wybraną jednostke na 2 Broodlingi), Infest Command Center (infekuje terrańskie Command Center) i Parasite (zakaża jednostkę wroga, dzięki czemu widać ją cały czas na mapie, tak jak własną jednostkę).

* Ultralisk. Ciężka jednostka naziemna, atakuje jedynie z bliska. Jest najdroższa ze wszystkich jednostek zergów.

* Defiler. Jednostka naziemna. Nie atakuje, lecz (podobnie jak królowa) jego bronią są jego zdolności: Plague (czerwona maź pokrywająca jednostki sprawia, że pozostaje im tylko 1% życia), Consume (zjadanie własnych jednostek w celu pozyskania energii) i Dark Swarm (ochrona jednostek naziemnych przed lekkimi i średnimi atakami).

Jednostki wyewoluowane z poprzednich

* Lurker. Ciężka jednostka lądowa. Powstał po ewolucji Hydraliska. Atakuje jedynie po zakopaniu.

* Guardian. Ciężka jednostka powietrzna. Powstał po ewolucji Mutaliska. Jest stosunkowo wolny i nie atakuje jednostek powietrznych. Rekompensuje to silnym i dalekim atakiem na jednostki naziemne.

* Devourer. Ciężka jednostka powietrzna. Kolejna ewolucja Mutaliska. W przeciwieństwie do Strażnika, atakuje wyłącznie jednostki powietrzne przy pomocy kwasu, który spowalnia szybkostrzelność wrogich jednostek.

Inne

* Broodling. Najsłabsza jednostka zergów, powstała ze zdolności Queen'a: Spawn Broodling. Po pewnym czasie umiera.

* Infested Terran. Samobójcza jednostka naziemna. Jednostka, która powstaje w Infested Command Center (efekt zdolności Queen) Dysponuje potężnym ładunkiem wybuchowym, który zabiera aż 500 życia atakowanej jednostce.

Budynki

Sercem bazy zergów jest Hatchery, które ewoluuje w Lair, a następnie w Hive. Wylęgarnia wytwarza fioletową maź zwaną Creep, na której Drone może ewoluować w budynek. Aby powiększyć obszar, na którym można budować, należy albo postawić nowe Hatchery (najlepiej przy nowych złożach minerałów i gazu) lub wybudować Creep Colony. Każdy budynek posiada zdolność regeneracji, nie można ich naprawiać.

Dostępne budowle

* Hatchery. Potrafi ewoluować w Lair, a następnie w Hive. Na poziomie Laira dostępne są ulepszenia dla Overlordów. Lair jest wymagany do produkcji Queen Nest i Spire. Hive jest wymagany do produkcji Greater Spire, Nydus Canal, Ultralisk Cavern i Defiler Mound. Rodzi larwy, z których później powstają jednostki.

* Creep Colony. Wytwarza ową fioletową maź. Może ewoluować w Sunken Colony - budowlę obronną przeciwko jednostkom naziemnym, albo w Spore Colony- budowlę obronną przeciwko jednostkom powietrznym.

* Extractor. Budynek pozwalający Dronom na wydobywanie gazu.

* Spawning Pool. Budynek wymagany do produkcji Zerglingów. W nim dochodzi do niektórych ulepszeń związanych z Zerglingami. Wymagany do produkcji "Sunken Colony" i Legowiska Hyrdalisków.

* Evolution Chamber. W niej zachodzą ulepszenia związane z atakiem i obroną jednostek naziemnych. Wymagana do wybudowania Spore Colony.

* Hydralisk Den. Budynek wymagany do produkcji Hydralisków. W nim dochodzi do niektórych ulepszeń związanych z Hydraliskami.

* Queen's Nest. Budynek wymagany do produkcji Queen. W tym budynku nabywa się specjalne zdolności Queena.

* Spire. Budynek wymagany do produkcji Mutalisków i Scourge. W tym budynku zachodzą ulepszenia związane z atakiem i obroną jednostek powietrznych. Może ewoluować w Greater Spire, przez co Mutalisk może ewoluować w Guardiana, bądź Devourera.

* Nydus Canal. Pewien rodzaj teleportu. Wybudowane na dwóch krańcach mapy pozwolą w szybkim czasie transport jednostek.

* Ultralisk Cavern. Budynek wymagany do produkcji Ultralisków. W nim dochodzi do niektórych ulepszeń związanych z Ultraliskami.

* Defiler Mound. Budynek wymagany do produkcji Defilerów. W tym budynku nabywa się specjalne zdolności Defilera.


Dane pobrane z
[link widoczny dla zalogowanych]


Kto nie zna musi natychmiast poznać, jak widać wspaniała fabuła oraz trzymająca w napięciu akcja...

Te pare filmików pozwoli wam poczuć klimat SC
Połonczone filmiki z muzyka z 300
http://www.youtube.com/watch?v=i4XKqPZQbcY

Muzyka jakas nie taka ale filmik ok
http://www.youtube.com/watch?v=k4tl5gK8hU4

Wspaniale przedstawiona piechota Terranów
http://www.youtube.com/watch?v=4_Ow2wTuSHE

Zapowiedz SC2
http://www.youtube.com/watch?v=JYWcsLkU_-Q&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=aUXoekeDIW8
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Gotrek
Masta Off-topiker


Dołączył: 09 Lip 2006
Posty: 873
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 17:00, 15 Wrz 2007    Temat postu:

Poza fabułą i klimatem wszystko leży Neutral
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Dante
Wilkołacze Szczenie


Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Turek

PostWysłany: Śro 11:42, 10 Paź 2007    Temat postu:

wszystko? masz na myśli grafike? jak na te lata w których została zrobiona to jest boska:) dodaje specyficznego klimatu, poza tym grywalność ma genialną, ta gra się nie nudzi, ale nawet jeśli tak się stanie to i tak się do niej kiedyś z przyjemnością wraca.
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
TroxVan
Przywódca Stada Administrator


Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 1740
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Turek
Płeć: Wilk

PostWysłany: Nie 11:03, 14 Paź 2007    Temat postu:

Gotras obejrzyj to :

[link widoczny dla zalogowanych]

są to wszystkie filmiki ze starcrafta I

Oraz zapoznaj sie z Tym :

[link widoczny dla zalogowanych]
Autorski system RPG
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Gotrek
Masta Off-topiker


Dołączył: 09 Lip 2006
Posty: 873
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 11:13, 14 Paź 2007    Temat postu:

RPG starcrafta? Kiedy gramy Very Happy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Mrowkojad
Duch


Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Turek

PostWysłany: Czw 16:14, 18 Paź 2007    Temat postu:

ok, a co sadzicie o SC2?? bo ja osobiscie odnosze wrazenie ze to bedzie pierwsza gra w historii blizzarda ktora bedzie niewypalem, nie sadze zeby udalo im sie powtorzyc sukces "pierworodnego" staka.moze podchodze zbyt sceptycznie, ale sami wiecie, jak sie muci w to od dzieciaka Smile co wy o tym sadzicie??
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Gotrek
Masta Off-topiker


Dołączył: 09 Lip 2006
Posty: 873
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 16:26, 18 Paź 2007    Temat postu:

Moim zdaniem to będzie to samo co 1 tylko ładniejsza grafa i nowe jednostki. Jak kogoś to podnieca to ta gra mu się spodoba :p. A mnie cieszy dodatek do Company of Heroes :p
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Dante
Wilkołacze Szczenie


Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Turek

PostWysłany: Pią 15:24, 19 Paź 2007    Temat postu:

Rzeczą jasną jest że tak czy inaczej Starcraft jeden pozostanie legendą, a kontynuacja może okazać się niewypałem gdyż gracze mogą się zbyt wiele spodziewać, lub po prostu oczekiwać czegoś podobnego, a twórcy w rozpędzie pomysłów wywalą wiele z tego co było w Starze najlepsze na rzecz nowych "lepszych" rozwiązań. Ja SC2 stawiam pod znakiem zapytania, ale graficznie jednak nic nowego nie pokazuje ta odsłona. Póki co, liczy się tylko to że SC wraz z Brood Warem, osiągnęło szczyt tego co można chcieć od strategii tamtych czasówSmile a ta gra nigdy nie przestaje być aktualna
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Mrowkojad
Duch


Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Turek

PostWysłany: Pią 20:39, 19 Paź 2007    Temat postu:

w pelni sie zgadzam z Dante, a tak swoja droga, to moze napisalibyscie jaka rasa wam najbardziej przypadla do gustu, i ktore jednostki chcielibyscie spotkac w SC2?? ja osobiscie najbardziej lubie zergow (najlepiej mi sie nimi gra) a moje ulubione jednostki to hydra i muta, choc lingi tez sa sympatyczne Razz
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
TroxVan
Przywódca Stada Administrator


Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 1740
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Turek
Płeć: Wilk

PostWysłany: Pią 20:57, 19 Paź 2007    Temat postu:

Terranie, Marins&MM&F i BC
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Mrowkojad
Duch


Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Turek

PostWysłany: Pią 21:46, 19 Paź 2007    Temat postu:

trox, moze jakis maly sparing w sc?? co ty na to? dawno ie gralem, a zmierzylbym sie z kims kto ma pojecie o grze (zawsze warto dostac konsruktywne baty) kiedy by ci pasowalo??
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Dante
Wilkołacze Szczenie


Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Turek

PostWysłany: Sob 7:41, 20 Paź 2007    Temat postu:

hmm ja moge grać czym popadnie:P choć i tak najlepiej się czuje jako zerg, (pewnie dlatego to ja będę prowadził SC RPG) a co do ulubionych jednostek to się nie zdradze:]
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
TroxVan
Przywódca Stada Administrator


Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 1740
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Turek
Płeć: Wilk

PostWysłany: Sob 8:01, 20 Paź 2007    Temat postu:

Mutaliski i szybki atak Smile

Ale ja cie zdradze :p
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Dante
Wilkołacze Szczenie


Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Turek

PostWysłany: Sob 10:03, 20 Paź 2007    Temat postu:

na szczęście to nie jest jedyne co umiem, więc nie jest tak źle:P tzn nie tyle u miem co wiem jak to zrobićRazz a to mała różnica jest:P zdrajca:P
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
TroxVan
Przywódca Stada Administrator


Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 1740
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Turek
Płeć: Wilk

PostWysłany: Pon 10:39, 22 Paź 2007    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Rush SCV + 4 Marin na zerga Razz
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wilkołak Strona Główna » Gry Komputerowe
Wyświetl posty z ostatnich:   
 
 
Wszystkie czasy w strefie GMT
Skocz do:  
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2


Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Theme created OMI of Kyomii Designs for BRIX-CENTRAL.tk.